Leestijd: ongeveer 6 minuten. Houd mij op de hoogte
Het creëren van klantwaarde in de zorg is trending en terecht. Nederland is een van meest individualistische landen ter wereld. Wij willen allemaal onze persoonlijke doelen bereiken, onafhankelijk en uniek zijn. Mensen halen hun geluk en voldoening uit persoonlijke gewaardeerde ervaringen, waarbij we, steeds mondiger, opkomen voor ons eigen belang. Dit doen we met social media, als we consumeren, in relaties, bij ons werk maar ook als we zorg nodig hebben. Met als maar verdergaande individualisering ontstaat de behoefte voor zorg a la carte. Meneer Heijn wist het al en plaatste een standbeeld voor zijn instelling. De slimme toepassing van digitale technologie is de belangrijkste drijvende kracht om klantwaarde te realiseren.
Patiënten worden steeds kritischer en meer uitgesproken. Naast de beste zorg verwachten we betere informatie, keuze op maat en de relevante medische gegevens te ontvangen. We wennen snel aan de services geïntroduceerd door bedrijven als Apple, Uber, Alibaba, Amazon, Tesla en dergelijke. Het is waarschijnlijk dat we ons meer als klanten zullen gedragen bij het verkrijgen van medische behandelingen bij de huisarts, in het ziekenhuis of het revalidatiecentrum.
Meer lezen